seryjny jest jaki jest, a chce zeby bylo lepiej. Tymek chyba znasz wady i zalety seryjnego. Jego jedyna zaleta jest to ze juz bym w aucie ;D
zafunduj sobie sportowa wkladke KN albo PIPERCROSS pasuje w istniejace gniazdo, i po sprawie natomiast moja priw rada nie zakladaj bawelny.obilo mi sie o uszy ze diesle tego nie toleruja na dluzsza mete 8)
ktora na dzien dobry zabierze mu 10Nm :szeroki_usmiech - wiem, bo miałem :P
[ Dodano: Czw 29 Lis, 07 23:42 ]
Zamieszczone przez lec
seryjny jest jaki jest, a chce zeby bylo lepiej. Tymek chyba znasz wady i zalety seryjnego. Jego jedyna zaleta jest to ze juz bym w aucie ;D
wydaje mi sie ze darzysz do rzezby w materiale nietrwalym, organicznym :roll: ale Twoja małpa, Twoj cyrk :szeroki_usmiech :wink:
IMHO bez sensu i nic Ci to nie da wymiernego :idea:
Prosba o pomoc. Mam mozliwosc zakupu turbiny o nr 038 253 016 SV 300. Czy to jest turbina od 130ps? Czy uda sie ja zamontowac do silnika bxe (105ps)? Czy ewentualne przerobki sa trudne i na co zwrocic uwage. Dzieki za pomoc.
co do turbo to wiem jedno ze tylko wersia od 150PS sie rożni a wszystkie inne turbo sa takie same w 1.9TDI wiec moze to byc nawet turbo od modelu 2.5TDI ale nie jestem pewnien--------------Pozdro
A nie jest tak ze BXE i BKD (OII) maja turbo razem z kolektorem a reszta (wiekszosc) ma osobno ? Dlatego wymiana turbo w OII na cos wiekszego to wieksza zabawa ...
Wiesz nie wiem dokładnie ale napewno jesli w O1 załozysz Turgo od passata lub A6 Ktore ma silnik 2.5 i 150PS to do pełni szczescia bedzie ci tylko brakowac dolotu nowego kulera i 150 kucy jest twoich
co do turbo to wiem jedno ze tylko wersia od 150PS sie rożni a wszystkie inne turbo sa takie same w 1.9TDI
więc musisz się jeszcze dokształcić bo wprowadzasz wszystkich w błąd
[ Dodano: Czw 26 Lip, 07 16:45 ]
Wiesz nie wiem dokładnie ale napewno jesli w O1 załozysz Turgo od passata lub A6 Ktore ma silnik 2.5 i 150PS to do pełni szczescia bedzie ci tylko brakowac dolotu nowego kulera i 150 kucy jest twoich
o jakiej Ty turbinie piszesz bo chyba znów coś Ci się pomerdało
[ Dodano: Czw 26 Lip, 07 16:46 ]
Zamieszczone przez tmw
A nie jest tak ze BXE i BKD (OII) maja turbo razem z kolektorem
tak to jest prawda i większość ma właśnie taki układ
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Prawidłowy nr powinien wyglądać tak:
038 253 016 ... - turbo do ALH/ASV/AHF - Garet GT1749V
038 253 016 F (?) - turbo do ASZ 130 KM - Garet GT1749VA
038 253 016 G - turbo do ARL 150 KM - - Garet GT1749VB
038 253 016 Q - Ibiza Cupra TDI BPX 163 KM (chyba).
Jeśli już brać do BXE to turbo od ARL albo BPX (ta sama turbina tylko różne położenie wyjścia ze ślimaka części zimnej - jak się go przekręci o 90 stopni to te same turbiny.
a to dlaczego przecież to jest taka sama zabawa jak w O1
I tak i nie - w przypadku OI czesc turbin np ASZ (z tego co wiedze) kolektor ma osobno wiec mozna pokusic sie o przykrecenie czegosc wiekszego niz ori z ASZ.
W przypadku BKD, w ogole TDI w OII, problemem jest kolektor.
ps. od razu uprzedzam, ze jesli chodzi o wymiane turbiny to jestem teoretykiem
I tak i nie - w przypadku OI czesc turbin np ASZ (z tego co wiedze) kolektor ma osobno wiec mozna pokusic sie o przykrecenie czegosc wiekszego niz ori z ASZ.
nie mam pojęcia gdzie Ty to widzisz ale na 100000000% w ASZ jest turbina razem z kolektorem tak jak w większości TDI. Wyjątkiem jest TYLKO AGR gdzie jest właśnie oddzielnie jak i jest inne sterowanie turbiną
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
ps. od razu uprzedzam, ze jesli chodzi o wymiane turbiny to jestem teoretykiem
Więc wybacz ale nie pierdziel głupot :P
Wszystkie Octavie I TDI mają turbiny zintegrowane z kolektorem poza AGR!!!
Nieważne czy to AHF, czy też ALH, ASV, ASZ!!!
Róznią się też rodzajem sterowania - AGR ma zawór upustowy, pozostałe VTG z podciśnieniowym sterowaniem, różnią się położeniem wyjść, rożnią się też tym czy są na opaski czy szybkozłączki.
Ale WSZYSTKIE są zintegrowane POZA AGR !!! :diabelski_usmiech
na dzień dzisiejszy wymieniałem tylko ori na ori ale za niedługo coś się może skleci to dam znać.
Informacyjnie: do BKD szły dwa rodzaje turbawek
tzn. są praktycznie takie same ale różnią się końcowym numerem ......19A i 14F (chyba F bo nie pamiętam)
[ Dodano: Czw 26 Lip, 07 17:47 ] jaro4444, to mnie zaskoczyłeś bo wydaje mi się że w AGR jest kolektor oddzielnie
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Moze to cos rozjasni. :idea:
Sprezarki od 2,0 nie pasuja do 1,9 z prostej przyczyny. Inaczej sa rozlozone kanaly wydechowe i mocowanie kolektora wydechowego!
"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść" STOP ECO-TERRORISM!
A nie jest tak ze BXE i BKD (OII) maja turbo razem z kolektorem a reszta (wiekszosc) ma osobno ? Dlatego wymiana turbo w OII na cos wiekszego to wieksza zabawa ...
Zamieszczone przez tmw
W przypadku BKD, w ogole TDI w OII, problemem jest kolektor.
"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść" STOP ECO-TERRORISM!
Nastepny problem, mam tez do kupienia turbo o takim numerze: 03G 253 019 k ale z tego co widze w etce to to nie jest do silnika bxk. Czy ktos moze wie jaka jest szansa ze bedzie pasowac?
[ Dodano: Pią 27 Lip, 07 08:24 ]
Chodzilo mi o silnik bxe oczywiscie.
Komentarz